Hybridy kombinujú konvenčný benzínový motor s elektromotorom, ktorý plní viac funkcií.
Technológia full hybrid
Kombinácia
1 spaľovací motor
Multimodálna automatická prevodovka
1 samonabíjacia 280 V trakčná batéria
Nabíjanie batérie
Batériu nie je potrebné pripájať do zásuvky, nabíja sa počas jazdy pomocou energie získanej pri brzdení a spomaľovaní.
Elektromotor umožňuje 100 % elektrickú jazdu a v ostatnom čase poskytuje výkon spaľovaciemu motoru. Ďalej premieňa získanú energiu na elektrickú energiu na nabíjanie trakčnej batérie.
Multimódová prevodovka automaticky prepína medzi 3 jazdnými režimami:
* V mestskom cykle
Technológia mild hybrid
Kombinácia
1 spaľovací motor
1 štartér-generátor
1 samonabíjacia 48 V batéria na použitie na cestách
Nabíjanie batérie
Batériu nie je potrebné pripájať do zásuvky, nabíja sa počas jazdy pomocou energie získanej pri brzdení a spomaľovaní.
Spaľovací motor získava dodatočný krútiaci moment zo štartéra-generátora, keď je jazda energeticky najnáročnejšia, napríklad pri rozjazdoch alebo zrýchľovaní.
Pomáha tiež nabíjať 48 V trakčnú batériu.
Až o 10 % nižšia spotreba paliva ako pri ekvivalentnom benzínovom motore.
Technológia mild hybrid
Kombinácia
1 spaľovací motor
1 štartér-generátor
1 samonabíjacia batéria
1 hriadeľ pohonu zadných kolies
Nabíjanie batérie
Batériu nie je potrebné pripájať do zásuvky, nabíja sa počas jazdy pomocou energie získanej pri brzdení a spomaľovaní.
Spaľovací motor získava dodatočný krútiaci moment zo štartéra-generátora, keď je jazda energeticky najnáročnejšia, napríklad pri rozjazdoch alebo zrýchľovaní.
Pomáha tiež nabíjať 48 V trakčnú batériu.
Systém Terrain Control 4X4 ponúka 5 jazdných režimov:
Znížte svoju spotrebu paliva a emisie CO2 až o 10 % v porovnaní s ekvivalentným benzínovým motorom.
MILD HYBRIDNÁ TECHNOLÓGIA + DVOJPALIVOVÝ SYSTÉM LPG/BENZÍN*
Kombinácia
1 spaľovací motor
1 štartér-generátor
1 samonabíjacia batéria
1 nádrž na LPG okrem benzínovej nádrže
Nabíjanie batérie
Batériu nie je potrebné pripájať do zásuvky, nabíja sa počas jazdy pomocou energie získanej pri brzdení a spomaľovaní.
*Pohonnú jednotku ECO-G bude možné objednať neskôr.
Vozidlo sa vždy štartuje v benzínovom režime a potom sa môže prepnúť do režimu LPG.
Toto prepínanie sa vykonáva automaticky alebo na požiadanie prostredníctvom vyhradeného tlačidla.
Štartér-generátor dodáva spaľovaciemu motoru dodatočný krútiaci moment počas energeticky najnáročnejších fáz jazdy, ako je rozjazd a zrýchľovanie.
Pomáha tiež nabíjať 48 V trakčnú batériu.
Hybrid 155 | TCe 140 | TCe 130 4x4 | ECO-G 140 | |
---|---|---|---|---|
Technológia | Full hybrid | Mild hybrid | Mild hybrid | Mild hybrid |
Zdroj energie | Benzín + elektrina | Benzín + elektrina | Benzín + elektrina | Benzín + LPG + elektrina |
Jazdite so100 % elektrickým pohonom | Áno | Nie | Nie | Nie |
Elektrická podpora spaľovacieho motora | Áno | Áno | Áno | Áno |
Stop & Start | Áno | Áno | Áno | Áno |
Nabíjanie na cestách | Áno | Áno | Áno | Áno |
Elektrické štartovanie | Áno | Nie | Nie |
Nie |
Úspory spotreby/používania | Až o 40 %1 nižšia spotreba | Až o 10 %2 nižšia spotreba | Až o 10 %2 nižšia spotreba | Až o 50 % nižší náklad na plnú LPG nádrž |
1 V mestskom cykle v porovnaní s ekvivalentným benzínovým motorom a v závislosti od podmienok používania vozidla a štýlu jazdy vodiča.
2 V kombinovanom cykle v porovnaní s ekvivalentným benzínovým motorom a v závislosti od podmienok používania vozidla a štýlu jazdy vodiča.
Na trakčnú batériu hybridného systému Bigster sa vzťahuje záruka 8 rokov alebo 160 000 km.
Áno. V závislosti od použitia je dojazd hybridného vozidla dlhší ako dojazd spaľovacieho alebo elektrického vozidla, pretože môžete striedať viacero zdrojov energie.
S motorom TCe 140 je dojazd Bigster viac ako 780 km, s motorom Hybrid 155 viac ako 900 km a s motorom ECO-G 140 dokonca viac ako 1400 km (kumulatívny dojazd s oboma nádržami na LPG aj benzín).
Ide o systém mild-hybrid, ktorý podporuje spaľovací motor počas štartovania a zrýchľovania, čím znižuje spotrebu paliva a zvyšuje výkon. Avšak neumožňuje 100 % elektrickú jazdu.
Preto ponúka flexibilnejšiu a dynamickejšiu jazdu a zároveň zabezpečuje úsporu paliva v porovnaní s ekvivalentným neelektrifikovaným benzínovým motorom.
Je to jednoduché! Pri batériách hybridných vozidiel (full alebo mild hybrid) nepotrebujete žiadne špeciálne konektory. Dobíjajú sa automaticky počas jazdy, keď vozidlo brzdí alebo spomaľuje.