Uvedením na trh 100% elektrického mestského vozidla so vzhľadom SUV, ktoré spĺňa všetky najdôležitejšie potreby zákazníkov za rekordne nízku cenu, učinila Dacia to, že sa elektromobily stávajú široko dostupné.
100% elektrický pohon s výkonom 33 kW (44 k) je pripojený k trakčnej batérii s kapacitou 27,4 kWh. Elektrický motor nevyžaduje olej a má omnoho menej pohyblivých častí než spaľovací motor (predovšetkým nemá rozvodový remeň/reťaz). Je jednoduchý, spoľahlivý a solídny.
Nabíjanie novej Dacia Spring prebieha prostredníctvom zásuvky umiestnenej v stredovej časti masky s logom značky. Odblokovanie krytu zásuvky prebieha pomocou páky umiestnenej vo vnútri pod volantom.
Po pripojení vozidla ku zdroju napájania sa na prístrojovej doske zobrazí nasledujúca informácia: kontrolka nabíjania, aktuálna úroveň nabitia vyjadrená v percentách, zostávajúci čas do úplného nabitia a dojazd pri aktuálnej úrovni nabitia batérie.
VYBERTE SI AKO CHCETE NABÍJAŤ
Svoju Dacia Spring môžete nabíjať rôznymi spôsobmi: z domácej zásuvky 230 V pomocou kábla FlexiCharger, z domácej stanice Wallbox alebo verejnej nabíjacej stanice s výkonom 6,6 kW (pomocou kábla typu 2 - voliteľná výbava) alebo pomocou rýchlonabíjacej stanice s jednosmerným prúdom DC 30kW (voliteľná výbava).
DOJAZD A DĹŽKA NABÍJANIA:
Dojazd Dacia Spring je 230 km (podľa WLTP). Priemerný európsky nájazd 30 km denne tým pádom znamená len jedno nabíjanie týždenne. Dĺžka nabíjania sa je odlišná podľa typu nabíjania:
Podobne ako všetky modely značky Dacia, takisto Spring spĺňa požiadavky skupiny Renault na kvalitu, spoľahlivosť a životnosť. Vozidlo bolo podrobené cestným testom, ktoré zodpovedajú celkovému počtu viac ako milión najazdených kilometrov v extrémnych poveternostných podmienkach a podmienkach používania.
Trvanlivosť všetkých použitých materiálov bola podrobená náročným skúškam počas testov extrémneho zaťaženia (tzv. „torture tests“). Výkon a nabíjanie trakčnej batérie bolo testované pri vysokých a nízkych teplotách.
Elektrický pohon prináša nielen nižšie náklady na prevádzku a nižšie emisie CO2 ale aj príjemnú a tichú jazdu. Elektromotor zároveň poskytuje krútiaci moment okamžite, všetko je teda rýchlejšie a plynulejšie.