Vyskúšali sme, ako funguje s automatickou prevodovkou CVT
"Dacia sa vždy spoliehala na neporaziteľný pomer cena/výkon. Bola to účinná výhovorka, ak sa vám niečo nepáčilo. Po prvej skúsenosti so Sanderom Stepway však mám pocit, že už nie je potrebné ju využívať." – autor Juraj Hrivnák.
O ligu vyššie
Sadám za volant. Ako prvé ma zaujali sedadlá. Podobajú sa na tie z modelu Clio, akurát majú menej výrazné bočné vedenie. Ale tvar je ergonomický, hlavové opierky elegantne štíhle. Rozhliadnutie po interiéri vo mne vyvolalo pozitívne prekvapenie. Ani z jedného detailu nekričala na prvý pohľad lacnota. Dokonca naopak. Pekné látkové dekory a oranžové zvýraznenia zaujímavo oživujú kabínu. Vlastne je tu viac čalúnenia, než v niektorých koncernových autách s trojnásobnou cenovkou. Dizajn interiéru je moderný a príjemný.
Automat!
Automatická prevodovka je tu veľká novinka. Ide o bezstupňovú prevodovku CVT. Nepatrím k jej fanúšikom, ale sem sa hodí perfektne. V jej prospech hrá totiž niekoľko faktorov. Prvým je jej súhra s litrovým trojvalcom TCe 90. Keďže je to preplňovaný motor, má vysoký krútiaci moment už pri 1 750 ot/min (142 Nm) a presne tam ho prevodovka väčšinu času drží.