Naftové motory Blue dCi
Nové naftové motory Blue dCi sú vybavené systémom selektívnej katalytickej redukcie (SCR*) pomocou AdBlue® za účelom zníženia množstva znečisťujúcich emisií. Táto technológia neustále transformuje emisie oxidu dusíka (NOx) z dieselových motorov na neškodné plyny (paru a dusík).
Táto technológia, ktorá je účinná vo všetkých situáciách, nemá vplyv na výkon motorov Blue dCi. Jej používanie umožňuje zachovať súlad s novými normami, ktoré sú prísnejšie a náročnejšie.
Výhody
Obsahujúc 32.5 % čistej močoviny a 67.5 % demineralizovanej vody, AdBlue je bezfarebný a neškodný vodný roztok.
AdBlue je k dispozícii na väčšine čerpacích staníc.
Vaše vozidlo vás neustále upozorňuje, keď je potrebné doplniť nádrž AdBlue.
Jedna plná nádrž AdBlue vystačí na 6 až 8 plných ** nádrží paliva.
Stojí za zmienku
AdBlue sa musí používať v čistej forme.
Má svoju vlastnú nádržku, ktorá je jednoducho dostupná cez vonkajšie dvere zdieľané s nádržou na naftu alebo cez samostatné dvierka.
Nádrž na naftu sa nesmie naplniť kvapalinou AdBlue a naopak.
V prípade zámeny motor nezapínajte, pretože by mohlo dôjsť k poškodeniu systému SCR.
(*) Selektívna katalytická redukcia zahŕňa vstrekovanie amoniaku (nazvaného NH3) z AdBlue do výfukového katalyzátora. Chemická reakcia transformuje emisie oxidu dusíka (NOx) na neškodné plyny (paru a neškodný dusík).
(**) Spotreba AdBlue závisí od podmienok používania vozidla, výbavy a štýlu jazdy. Kapacita nádrže AdBlue závisí od modelu; vo všeobecnosti môže mať objem 15 až 20 litrov. Cena AdBlue závisí od balenia, ale pre zákazníkov je vždy atraktívna.
Benzínové motory s filtrom pevných častíc
Nové benzínové motory s priamym vstrekovaním majú na zníženie emisií častíc filtre pevných častíc (FAP) na výfukovom potrubí.
Táto technológia odstraňuje častice z výfukových plynov ich zachytávaním v mikroporóznej štruktúre podobnej úľu a následným spálením pomocou bežnej a automatickej regenerácie.
Sortiment benzínových motorov vybavených touto technológiou bol nazvaný TCe FAP.
Výhody
Filter pevných častíc nevyžaduje údržbu. Nemá žiaden vplyv na jazdu autom. A navyše neovplyvňuje ani spotrebu paliva a emisie CO2.
Prečítajte si tiež
Emisné normy WLTP
Predpis, ktorý sa viac týka aktuálneho štýlu jazdy a hodnôt dennej spotreby.